Algemene voorwaarden
Dit spreken we af
Hoe we voor jou werken en hoe we met elkaar samenwerken, lees je in deze voorwaarden. Ze gelden voor elke overeenkomst die we met elkaar sluiten en voor alles wat we voor u doen. Ze gelden ook voor buitencontractuele verbintenissen, waaronder onrechtmatige daad. Eventuele andere voorwaarden, zoals die van jouw eigen organisatie, zijn niet van toepassing.
Als wij het hebben over “wij” bedoelen we Kennedy Van der Laan N.V. Met “je/jou” bedoelen we de cliënt waarmee we een overeenkomst sluiten.
Wij mogen deze algemene voorwaarden aanpassen, zowel voor lopende als voor nieuwe overeenkomsten. Als wij dat doen, hoor je dat natuurlijk van ons.
Wij zijn de opdrachtnemer
Goed om vooraf af te spreken: als u een opdracht verleent, is Kennedy Van der Laan N.V. altijd de opdrachtnemer. Ook als de overeenkomst via een van onze medewerkers of aandeelhouders tot stand komt, en ook als u ons heeft benaderd omdat u een van onze advocaten voor ogen had. Voor het nakomen van onze kant van de afspraken nemen wij altijd de verantwoordelijkheid.
Informatie beveiligen
We spreken met u af dat we ons allebei inspannen om informatie in onze IT-systemen adequaat te beveiligen (inclusief up-to-date virusbescherming). Zodat we in alle vertrouwen veilig kunnen mailen en documenten kunnen uitwisselen. We houden elkaar dan ook niet aansprakelijk voor schade als gevolg van virussen of door andere digitale schade. Standaard versleutelen wij berichtenverkeer niet, maar als u daarom vraagt is dit natuurlijk geen probleem.
Tarieven, facturering en betaling
Wij sturen elke maand een factuur voor de door ons gemaakte uren tegen het geldende tarief, tenzij anders afgesproken.
Onze tarieven kunnen wij een keer per jaar aanpassen. Noodzakelijke kosten die wij voor u maken maar die niet in ons tarief zitten, belasten wij aan u door. Denk daarbij aan reiskosten, koerierskosten, griffierecht en de kosten voor vertalers en andere externe deskundigen.
Als we een voorschot in rekening brengen, kan het zijn dat we pas van start gaan zodra we het bedrag van u ontvangen hebben. Maar als er reden is voor spoed, maken we daar in overleg een uitzondering op. Wij verrekenen het voorschot aan het eind van het project, met de laatste factuur.
Wij doen ons werk, daar staat tegenover dat u het gefactureerde bedrag binnen 30 dagen in euro moet betalen. Onze tarieven zijn exclusief btw.
Ons advies is specifiek voor u bestemd
Onze adviezen zijn uitsluitend voor u. Derden mogen geen gebruik maken van het advies of daarop afgaan zonder onze toestemming. U vrijwaart ons als zij dat toch doen, daardoor schade lijden en ons aansprakelijk houden.
Als wij deskundigen inschakelen
Als het voor uw zaak nodig is, schakelen wij namens u externe deskundigen of leveranciers in. Denk aan deurwaarders, vertalers, koeriers, buitenlandse advocatenkantoren, notarissen of fiscalisten. Bij de selectie van deze leveranciers, nemen wij de nodige zorgvuldigheid in acht. Voor eventuele schade die deze dienstverleners veroorzaken zijn wij niet aansprakelijk. Als een dienstverlener zijn aansprakelijkheid wil beperken, accepteren we die beperking namens u.
Hoe zit het met de aansprakelijkheid?
Onze aansprakelijkheid in verband met een toerekenbare tekortkoming of onrechtmatige daad of voor schade die om een andere reden voor onze rekening en risico komt, is beperkt tot het bedrag dat onze aansprakelijkheidsverzekeraar in dat verband aan ons uitkeert plus ons eigen risico.
Als onze verzekeraar niet tot uitkering overgaat is onze aansprakelijkheid beperkt. De hoogte van de beperking hangt in die gevallen af van het bedrag (inclusief btw) dat u ons heeft betaald in de twaalf maanden voorafgaand aan het moment van aansprakelijkheid. Is het door u betaalde bedrag hoger dan EUR 250.000, dan is onze aansprakelijkheid beperkt tot EUR 250.000. Is het door u betaalde bedrag lager dan EUR 100.000, dan is onze aansprakelijkheid beperkt tot EUR 100.000. In alle andere gevallen is onze aansprakelijkheid beperkt tot het door u betaalde bedrag.
U kunt alleen ons kantoor aansprakelijk stellen. Binnen onze overeenkomst zijn onze aandeelhouders, onze medewerkers en andere personen die onder onze naam werkzaamheden verrichten nooit zelf aansprakelijk. Vanaf het moment waarop de schade is toegebracht, kunt u ons drie jaar aansprakelijk stellen.
Onze aandeelhouders, hun praktijkvennootschappen en hun bestuurders, en onze medewerkers mogen zich op deze beperkingen van aansprakelijkheid beroepen. Zij zijn namelijk mede voor hen geschreven.
Identificatie- en meldplicht
Op grond van geldende wet- en regelgeving zijn wij onder bepaalde omstandigheden verplicht uw identiteit en de identiteit van de uiteindelijke begunstigde(n) vast te stellen, ongebruikelijke transacties bij de autoriteiten te melden of te voldoen aan andere meld- of informatieplichten. Als u hier vragen over heeft, beantwoorden wij die graag.
Privacy
Als wij persoonsgegevens verwerken bij de uitvoering van onze dienstverlening, doen wij dat in overeenstemming met onze privacy- en cookieverklaring; https://kvdl.com/privacy-statement.
Als we willen stoppen met onze samenwerking
Zowel u als wij kunnen op elk moment onze samenwerking stoppen. Als het nodig is, zelfs met onmiddellijke ingang. We brengen de tot dan toe gemaakte uren in rekening en u betaalt binnen 30 dagen.
Ons werk valt onder Nederlands recht
De overeenkomsten die we met elkaar aangaan vallen, net als onze werkzaamheden, onder Nederlands recht.
Heeft u een klacht?
Bent u ontevreden over onze samenwerking, dan lossen we dat graag in goed overleg met u op. Het liefst in een gesprek, maar als dat niet lukt, kun u een klacht indienen op grond van onze klachtenregeling (https://kvdl.com/klachtenregeling). We zorgen voor vertrouwelijke behandeling van uw klacht door een jurist die niet eerder betrokken was bij uw zaak. Als wij een geschil met u hebben, kunnen wij gebruik maken van de geschillencommissie die op grond van de klachtenregeling bevoegd is of ons geschil voorleggen aan de bevoegde rechter te Amsterdam.
Amsterdam
Molenwerf 16
1014 BG Amsterdam
Postbus 58188, 1040 HD Amsterdam
T +31 20 5506 666
F +31 20 5506 777
info@kvdl.com
Laatst gewijzigd: 08-05-2023